Fietsverslagen heden en verleden

Terug naar navigatie fietstochten mei 2018

Fietstochten in mei 2018

Vrijdag, 11 mei 2018. Vandaag werd gekozen voor Boskoop. Vorig jaar ben ik op weg naar Boskoop flink gevallen waardoor ik een tijd in het ziekenhuis heb gelegen en weinig meer heb kunnen fietsen. Een nieuwe poging dus en we gaan er weer voor. Ik blijk niet de enige deelnemer te zijn die slecht routes kan onthouden. Maar we hadden nu gelukkig toch en paar fietsers die een mooie route kende. We reden eerst naar de Bloemendaalse weg en toen richting Boskoop. De bestemming werd weer “De Rozentuin”, want daar krijg je altijd een leuk glaasje met een klein beetje koffielikeur met veel slagroom bij je koffie. De route was nu erg druk door veel auto’s en veel vrachtverkeer. Later bleek dat de provinciale weg langs de Gouwe bij Boskoop was gestremd en al het verkeer, behalve fietsers, brommers en motorfietsen, werd omgeleid.

Maar uiteindelijk bereikten we toch de hefbrug van Boskoop. Wij konden daar eenvoudig passeren en na enige tijd kwamen we aan bij het station van Boskoop. Boskoop ligt aan het enkel spoor van de lokale trein van R-Net naar Alpen a/d Rijn. Vlak tegenover het station ligt dan het restaurant “De Rozentuin”. Een mooie locatie met een enorme tuin. We hebben daar ontspannen onze koffie gedronken met de eerder genoemde versnapering. Heerlijk!! Ik wilde nog wel wat blijven in deze gezellige locatie, maar we moesten verder. De terugweg moesten we zelf uitzoeken, daar niemand een andere mooie route naar Gouda wist. Maar door de knooppunten te volgen, zover we die konden vinden, kwamen we uiteindelijk toch aan bij de hefbrug bij Reeuwijk . Toen reden we de brug over en rechtdoor naar de aansluiting tot de Bloemendaalse weg. Toen was het een eenvoudige, mooie rit naar Gouda. Onderweg viel de groep snel uit elkaar en tenslotte reed ik alleen het cantrum van Gouda in. De rit zat er weer op. Dat was het weer voor vandaag, Tot de volgende week!!

Maandag, 13 mei 2018. De afgelopen week ben ik niet met de fietsgroep wezen fietsen. We wilden er deze week eindelijk er even tussen uit naar de caravan in Zeeland. Maandag en dinsdag waren er helaas medische verplichtingen, zodat we afgelopen dinsdagmiddag pas konden vertrekken.

Het is een voor mij koude week geweest met alleen op dinsdag een goede temperatuur. Daarna was er een koude stevige wind, niet lekker om buiten te zitten. We zijn uiteindelijk gisteren naar huis gegaan, juist voor het goede weer. We zullen zien wat het wordt met het weer. Morgen ga ik weer fietsen met onze fietsgroep.

Dinsdag, 14 mei 2018. Vandaag werd voor de bestemming de “Rottemeren” gekozen. We vertrokken vanaf de Markt in Gouda met Johan voorop met 11 deelnemers. De route zat bij aanvang nog niet goed in het hoofd van Johan. De bedoeling was om snel naar het fietspad langs de A16 te rijden richting Zoetermeer. Het was een voor mij in het begin niet duidelijk hoe de route moest lopen en daarom ik fietste maar achter Johan en Adrie aan. Het ging volgens mijn gevoel vaak langs een omweg, maar alles ging goed. Het was een mooie tocht langs prachtige molens, prachtige haventjes met mooie vergezichten. Toen we uiteindelijk bij onze bestemming aan kwamen bleek het restaurant gesloten….. We waren blijkbaar nog te vroeg in het seizoen op deze plek.We besloten verder te rijden richting Nesselanden (Rotterdam) en halverwege kwamen we bij een leuk restaurantje aan, waar we koffie hebben gedronken op het achterterras. Het was vandaag zwaar bewolkt, maar niet koud. De koffie was heerlijk en na enige tijd (voor een aantal deelnemers te vroeg) gingen we weer verder richting de Nesselanden . Het was opnieuw weer een prachtige tocht langs mooie waterpartijen en kanalen. Uiteindelijk reden we langs het strand in Nesselanden richting Gouda. Onderweg kregen we nog een korte regenbui te verwerken, waardoor iedereen snel zijn regenspullen aan trok.

Het was weer een mooie, rustige  tocht zonder problemen. Johan leidde ons langs mooie fietspaden naar Gouda, Toen we Gouda bereikten verliet ik de groep om direct naar het centrum te fietsen, terwijl de rest naar noord-Gouda zijn weg vervolgde. Ik had voor mijn vertrek thuis mijn GPS aangezet en na thuiskoms bleek dat wij een route van 41 km hadden afgelegd! Nu eerst even uitrusten. Dat was her weer voor vandaag. Tot de volgende keer, Johan bedankt!!

Fietsen mei 2018-01

(Klik op de foto’s voor meer informatie)

Fietsen mei 2018-01 Fietsen mei 2018-03 Fietsen mei 2018-01 Fietsen mei 2018-03

Prachtige omgeving, klik op de foto’s om naar de websites van de Rottemeren te gaan

Restaurant Merenbos was helaas nog dicht

Voor historische verhalen over de Rotte klik hier….

Vrijdag, 25 mei 2018. Het is inmiddels zomers weer geworden met temperaturen tot wel 30 graden. Vandaag was de opkomst normaal. Er waren wel 9 deelnemers! Tegen 09,30 waren we compleet. Er was wel veel gepraat, maar ik had nog geen bestemming gehoord. Uiteindelijk besloten Carla en ik dat het Bodegraven zou gaan worden. Het zou een tocht worden langs de plassen. Snel gingen we op weg. De omgeving was weer prachtig. Het was gewoon lekker fietsweer. Op de velden was het nu goed voorjaar geworden met vele watervogels.

Het werd een mooie tocht langs smalle fietspaden, ver van het drukke autoverkeer. Toen we Bodegraven inreden werd gekozen voor het marktplein om buiten op het terras voor de koffie te gaan zitten. Toen we aankwamen bleek op het marktterrein kermis te zijn. Helaas was die nog gesloten, anders hadden we nog in de botsauto’s kunnen gaan ;-)) Het lijkt me leuk met al die oude mensen met zijn allen in de botsauto’s, toch? We zijn er immers nog ondernemend genoeg voor.

De koffie was weer lekker en het was daar heerlijk ontspannen. Toen we van de toiletten gebruik hadden gemaakt en betaald, reden we weer terug. Maar nu langs de rivier naar de vestingwerken van De Wierickerschans en Driebruggen. Uiteindelijk kwamen we weer in Gouda na ruim 30 km. Dat was het wel weer.